מה חשוב לדעת כשקונים דירה מקבלן

מה חשוב לדעת כשקונים דירה מקבלן

מאמר זה ינסה לענות על השאלה מה חשוב לדעת כשקונים דירה מקבלן כשהיא על הנייר או כשהיא כבר מוכנה. בניגוד לרכישת דירה יד שנייה בהם יחסי הכוחות הינם שווים יחסית, בין המוכר והקונה. כאשר באים לרכוש דירה ישירות מהקבלן, חשוב להבין את הפער ביחסי הכוח בין הקונה הבודד לחברה המוכרת והמנוסה. לכן התשובות לגבי מה חשוב לדעת כשקונים דירה מקבלן שונות מאלו של יד שנייה.

עלויות והוצאות נלוות

הדבר החשוב ביותר הוא שכירת עורך דין מקצועי המומחה ומנוסה בתחום, כמו אלו במשרד עורכי דין יפת לוי, לשם ייצוג ברכישת דירה מקבלן לאורך העסקה כולה. עורך דין טוב יכול לוודא, שנוסח חוזה קניית דירה מקבלן מגן על זכויותיו של הקונה, מול האינטרסים של הקבלן. בנוגע לשאלה מה חשוב לדעת כשקונים דירה מקבלן יש לקחת בחשבון שבקניית דירה מקבלן, מלבד עלות הדירה עצמה, ישנם הוצאות נלוות נוספות שחייבים לקחת בחשבון. מלבד העלויות של ייצוג ברכישת דירה מקבלן יש לבדוק מראש את המפרט הבסיסי שהקבלן מחויב לו בחוזה ומהם העלויות לשינויים או שדרוגים של מפרט הדירה. במידה ויש צורך במשכנתא, יש לקחת בחשבון את העלות של יועץ המשכנתאות שילווה אתכם בתהליך מול הבנקים וימצא עבורכם את המשכנתא הטובה ביותר. יועץ משכנתא חיצוני יכול לחסוך לכם סכומים עצומים לאורך השנים, אך יש לקחת בחשבון את עלות הייעוץ. יש גם לתת את הדעת על הובלות, מכשירי חשמל נדרשים, עלות הצמדת המחיר של הדירה למדדים השונים, כמו גם העלות של מס רכישה.

ייעוץ לגבי מה חשוב לדעת כשקונים דירה מקבלן

לפני החתימה על חוזה קניית דירה מקבלן חשוב לבדוק את הניסיון והמקצועיות של הקבלן בפרויקטים קודמים. ניתן לבקר  באופן פיזי בפרויקטים, בהם הבניה כבר הושלמה, ולברר עם רוכשים שונים לגבי הניסיון האישי שלהם עם הקבלן לאורך התהליך. חשוב לברר לגבי העמידה במועדים שנקבעו, איכות הבנייה ומידת ההיענות לתיקונים ושיפורים בעת הצורך. נושא חשוב נוסף לבירור לפני חתימה על חוזה רכישת דירה מקבלן הוא, מידת האיתנות הפיננסית של החברה הקבלנית. הדבר חשוב מכיוון שפשיטת רגל של הקבלן יכולה להשאיר את הרוכש ללא כסף וללא דירה. אם אתם זקוקים לליווי משפטי ומקצועי, לקראת חתימה על חוזה רכישת דירה מקבלן צרו קשר כאן באתר או בטלפון, עם הצוות המקצועי והאיכותי של משרד עורכי דין יפת לוי המנוסים בתחום.

נשמח לעמוד לשירותכם!

ניתן לפנות אלינו בכל שאלה בנושא מקרקעין ואנו נשיב בהקדם

דילוג לתוכן