fbpx

עורך דין חריגות בניה

על עבודתו של עורך דין חריגות בניה

עורך דין חריגות בניה עוסק, בין היתר בהסדרת עבירות בניה שכבר התבצעו. במקרים רבים הנושא עולה לקראת או במהלך, רכישת נכס, כאשר הבעלים הקודמים ביצע את החריגות ויש להסדיר את הנושא, כחלק מתהליך הרכישה. אפשריות הבנייה על מקרקעין מוגדרות על פי תוכנית בניין עיר – התב”ע. בנייה שלא בהתאם למותר בתב”ע, מבחינת ייעוד וסוג המבנה או חריגה מהתוכניות שאושרו, בהוספת חדר או מרפסת לדוגמא, יכולים להיחשב לעבירה של בנייה בלתי חוקית או עבירה של חריגת בנייה ולהוביל במקרים מסוימים לרישום פלילי. 

לקנות עבירה

במקרים מסוימים ובתשלום קנסות ואגרות לרשות המקומית, עורך דין חריגות בניה יכול להוביל לאישור מאוחר ולהסדרה של חריגות הבנייה בדיעבד. כחלק מתהליך רכישה של כל מקרקעין חשוב לבדוק בבדיקות המקדמיות, את הנושא של התאמת הנכס למותר בתב”ע, על מנת שלא לקנות את הנכס עם העבירה. כאשר קניתם נכס שנבנה באופן לא חוקי או נכס עם חריגה מהמותר אתם למעשה קונים אותה יחד עם העבירה. האחריות לעבירה וההשלכות לביצוע העבירה, אינם חלים על המוכר שביצע את העבירה, אלא על בעלי הנכס. לכן כה חשוב לברר את נושא חריגות הבנייה לפני קניית הנכס.

אכיפת עבירות בנייה

חוק התכנון והבניה הסדיר את התחום של סמכויות התכנון ואופן האכיפה על חריגות בנייה. המחוקק ביקש להעניק “שיניים” לרשויות השונות בנושא של אכיפת עברות בנייה, על מנת שהבנייה תהיה מוסדרת ובטוחה, תוך התחשבות בציבור הרחב ובשכנים מסביב. חריגות ועבירות בנייה יכולים לגרום לעומס על התשתיות המקומיות כגון, חשמל וביוב ולגרום לפגיעה סביבתית נרחבת. חשוב לפני כל שיפוץ, הוספת חדר או סגירת מרפסת, לקבל היתר בניה כדין מהועדה המקומית לתכנון ובניה. ניתן להתייעץ מראש, עם עורך דין חריגות בניה ממשרד עורכי דין ונוטריון יפת לוי ושות’, אם מה שאתם מתכננים, מהווה עבירת בנייה וכיצר ניתן לעשות את התהליך בצורה חוקית.

עורך דין חריגות בניה מקצועי ומנוסה

הכשרה והסדרה בדיעבד של חריגת בנייה נדרשת בדרך כלל בתהליך המכירה של הנכס. עבירת הבנייה יכולה להשפיע על ערך הנכס למשכנתא שייקבע השמאי על הנכס. דבר זה יכול להקשות על הקונה לקבל משכנתא בסכום הנדרש לקונה. מומלץ להיעזר בשירותי עורך דין חריגות בניה ממשרד עורכי דין ונוטריון יפת לוי ושות’ בהליך זה, בגלל המורכבות שבהשגת הסכמת הרשויות ללגליזציה בדיעבד. יש לקחת בחשבון את משך ביצוע העברה, המודעות של מבצע החריגה, מידת החריגה וחומרתה.

נשמח לעמוד לשירותכם!

ניתן לפנות אלינו בכל שאלה בנושא מקרקעין ואנו נשיב בהקדם

דילוג לתוכן